Люблю працювати з дітьми, люблю їх вчити, люблю націлювати, і , головне, - люблю, коли мої вихованці досягають певних результатів.
В роботі я
вимоглива, як до себе, так і до своїх вихованців. Відповідальна, дружня у
стосунках з оточуючими, посякчас прагну до самовдосконалення. Маю надію, що
тісна співпраця з вихованцями дасть гідний результат в подальшому житті дітей,
а навички на заняттях гуртка
допоможуть їм
стати сміливими, впевненими, самосвідомими, здатними до самостійних кроків при
вирішенні різних життєвих ситуацій, при цьому показуючи себе гідними
громадянами нашої Батьківщини.
Четвертий рік є керівником військово –
патріотчичного гуртка «Джура» , працюю над проблемою «Патріотичне виховання
молоді на прикладі українського козацтва в сучасних умовах.
Актуальність і перспективність даної
проблеми на даному етапі зумовлена спрямованістю на формування свідомості громадянина - патріота,людини з
притаманними їй особистими якостями і рисами характеру, зразковою поведінкою та
усвідомленими вчинками. При неминучих змінах, як в соціальному, економічному,
так і політичному житті України набувають актуальності зміни в сфері виховання
підростоючого покоління.
Ми часто шукаємо відповідь на питання:
«Як зробити виховний процес успішним, дієвим, а головне цікавим для
вихованців?», адже головне завдання педагога – не тільки навчити дитину
необхідним навичкам, але й виховати дитину, яка стане добропорядним
громадянином своєї країни. Ось тут і звертаємо увагу на позашкільну освіту,яка
сьогодні є однією з головних ланок безперервної освіти в системі виховання
всебічнорозвиненої особистості для
найповнішого розкриття дитячих задатків і нахилів. Крім того,
позашкільна освіта забезпечує при цьому можливість вибору діяльності, до якої
дитина проявляє зацікавленість. Виходячи з вищезазначеного, зауважу, що
також доречним буде і використання в
навчально – виховному процесі позашкільної освіти технології особистісно –
зорієнтованого підходу з елементами інтерактивного навчання. Це дасть
можливість залучити кожну дитину до вивчення дисциплін з різних направлень, і
стане підготовкою молоді до життя в громадянському демократичному суспільстві,
формуванням їх активної життєвої позиції, що є визначальним для кожного
суспільства.
Тому змістом
роботи занять військово- патріотичного гуртка « Джура» є:
Патріотичне виховання – це створення
упродовж віків самим народом система поглядів, переконань,ідей, ідеалів,
традицій, звичаїв, покликаних формувати свідомість та ціннісні орієнтації
молоді, передавати соціальний досвід, надбання попередніх поколінь. Розвиток
педагогічної теорії і практики переконливо свідчить, що кожен народ упродовж
віків створює власну національну систему освіти і виховання.
Запорізьке козацтво – гордість
української націїї. Його ідейно – моральний потенціал – це ядро козацької
духовності, яке є невечерпною скарбницею громадянського загартування підростаючого покоління. Значна частина
сучасної молоді має про нього поверхневе уявлення. Насправді козацтво є не
тільки військовим, а й соціальним, політичним, культурно – історич -
ним,
педагогічним, державним явищем. Ось чому, в епоху державного та духовного
становлення України пріорітетна роль належить системі освіти і виховання. Так
чому не взять за приклад запорізьке козацтво, юо історія вчить: « не знаючи минулого, не побудуєш майбутнього».
Вибір проблеми
« Патріотичне виховання молоді на прикладі українського козацтва у
сучасних умовах» є ще й тому, що українське козацтво є взірцем волі та
незалежності, непохитності в боротьбі з ворогами українського народу.
Україна – єдина у світі козацька нація.
Козацтво – дисциплінована організація українського народу, споконвічною формою
його самореалізації і самозахисту в лихоліття на засадах стародавнього звичаю –
ВОЛІ. Вільною «козацькою республікою» називали нашу Батьківщину. З глибокою
повагою відгукувались про її відчайдушних захисників – запорізьких козаків. У
козацькій державі не було такого ганебного явища, як безпритульні, бездомні
діти. Ними завжди опікувалася громадою. Ці якості потрібні українському народові
і сьогодні, і, особливо, завтра – в процесі зміцнення нашої могутності нашої
держави. Тому, сьогодні, завтра і завжди у школярів необхідно виховувати глибокі почуття
патріотизму, національної самосвідомості, людської гідності та духовні якості
захисника Батьківщини, забезпечувати високий рівень загальної культури та
опанування народних знань ( народної астрономії, моралі, медецини,
метеорології, мистецтва). Втілення цього має відбуватися через застосування
різних форм роботи для розкриття патріотичних цінностей дитини, створення умов
для духовної єдності вчителів, батьків, вихованців. Також все це вимагає певних
духовних і фізичних зусиль в організації цікавої, ефективної діяльності, життя
гуртка «Джура».
Кількість вихованців гуртка «Джура» складає
15 дітей. Вік від 13 до 16 років. При вступі в гурток всі учні пройшли
посвячення і прийняли присягу. На даний момент гурток активно працює згідно
адаптованій програмі, яка є моделлю освітнього процесу, відбиває процес взаємодії
всіх його учасників і містить обгрунтування змісту освіти і технології його передачі вихованцям, показником
роботи педагога – організатора.
Вся виховна робота гуртка тісно переплітається з козацькою тематикою. Це
і заповіді « Джури», Закони лицарської честі, гасло, пісня. Гуртківці живуть за
внутрішнім статутом, займають основні посади. І хоч гурток працює зовсім
небагато часу у вихованців є вже свої ритуали та традиції. Заняття відбуваються
в інтерактивно – тренінговому режимі з різних дисциплін. На початку навчально –
виховного процесу учні вивчають права та обов’язки вихованців.
Гурток має свій прапор та емблему.
Вдало побудоване заняття підвищує інтерес
учнів до навчання, виховує індивідуальну відповідальність. Найефективнішими є
ті заняття гуртка, на яких використовуються різноманітні форми роботи. З цією
метою на своїх заняттях практикую інтерактивні форми та методи навчання: роботу
в парах, роботу в малих групах. Участь у диспутах надає можливість учням вільно
висловлювати власні думки, обговорювати їх з іншими учнями, розвивати
комунікативні навички, критичне та логічне мислення, уяву, увагу, пам'ять.
Застосовані інтерактивні форми організації навчального процесу («мозковий
штурм», « навчаючись – учусь», « спіймай помилку») допомагають задіяти всіх
вихованців, формують навички роботи в команді, виховують толерантність, уміння
швидко орієнтуватись у собі, надають дитині можливість презентувати свої
здібності та знання. Таким чином і формуються у дітей компетентності, які
знадобляться у дорослому житті. Досвід переконує, що застосування інтерактивних
форм та методів навчання дозволяє зробити заняття гуртка наочним і цікавим. А
учень набуває такі вміння та навички: пошукові (дослідницькі), комунікативні,
навички
оцінної самостійності, вміння і
навички співпраці. Девіз роботи у гуртку « Ми самі себе виховуємо!» Для цього
проводиться система занять морального спрямування, зустрічі з героями АТО, з
цікавими людьми, краєзнавчі екскурсії, пошукові експедиції, змагання,
патріотичні заходи. Вихованці мають змогу прийняти участь в уроках мужності,
туристичних походах, волонтерських акціях, виступах в агітбригадах, де
пропагується здоровий спосіб життя. Також ще одним з напрямків роботи гуртка « Джура» є сформування
у дітей природоохоронного менталітету, збереження навколишнього середовища
заради нащадків (участь в екологічних заходах, зелених толоках).
Мені відрадно спостерігати, як змінюються часом діти,які в шкільному
колективі вважалися «важкими». Одягаючи форму, діти одразу дисциплінуються,мова
і хода стають чіткішими,і у них з’являється почуття самоповаги, гідності,
відповідальності за власні вчинки.
У своїй роботі я шаную тісний зв'язок
з батьками вихованців. Вважаю , що при співпраці батьків і дітей,
відбувається зближення рідних, робить значимими поняття «родина»,
« рідня».
Розвиток особистості не має меж:
педагогічний процес
передбачає
досягнення досконалості як в розвитку унікальних
якостей
дитини, так і в якісних змінах колективу. Таким чином розвиток роботи в даному
напрямку не тільки має право бути, а й продиктований самим життям. І з
впевненістю можна сказати, що при роботі
військово – патріотичного гуртка»
Джура», не відбираються еліта у власні ряди, - а вона там формується. І лише
той залишається вихованцем гуртка, хто зміг обмежити себе суворими рамками
самодицпліни. Вихована в такому дусі
молодь здатна в дорослому житті приймати рішення і відповідати за них,
працювати як задля досягнення власних цілей, так і на благо всього суспільства.

Комментариев нет:
Отправить комментарий